Ο ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα και σε λίγες ήμερες θα βρίσκετε στην πόλη της Καβάλας, στην τηλεφωνική γραμμή του citylife24.gr βρέθηκε η κ. Μαρίνα Ψάλτη άκρως ειλικρινής μας απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας. Μάθαμε πληροφορίες για το έργο το οποίο θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου 17 & 18 Οκτωβρίου, για τον ρόλο της, αλλά και για την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στο Ελληνικό Θέατρο
Μέσα από την περιοδεία μέσα από αυτό το έργο έχουμε διαβάσει πολλές κριτικές… όμως θα ήθελα και την δική σας κριτική για αυτό το έργο…
Η δική μου κριτική για όλο τον Τσέχοφ αριστουργιματικη… η καλύτερη, τι κριτική τώρα δεν υπάρχει ηθοποιός που να μη θέλει να παίξει κάποιο έργο του Τσέχοφ, είναι έργα ηθοποιών είναι έργα που ενδιαφέρουν πολύ τους ηθοποιούς είναι ένας τεράστιος συγγραφέας άλλαξε τα πράγματα της εποχής του τα έγραψε με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο. Εκείνη την εποχή τα δράματα ήταν πολύ δράματα και οι κωμωδίες πολύ κωμωδίες. Με αυτό τι θέλω να πω…Παιζόντουσαν τα χρόνια που έγραφε ο Τσέχοφ κωμωδίες φάρσες με χονδροειδή στοιχεία και τα δράματα ήτανε πολύ δράμα δηλαδή με συγκρούσεις με… με… και ξαφνικά εμφανίζετε ένας γιατρός ένας υπέροχος τύπος άρρωστος, φυσικός και γράφει με έναν τρόπο που δεν είχε γράψει κανένας
Πριν σας ζητήσω περισσότερα στοιχεία για το συγκεκριμένο έργο… Θα ήθελα να μου πείτε την άποψη σας για το θέατρο στην Ελλάδα μέσα σε μία περίοδο γενικότερης κρίσης. Γίνονται προσπάθειες, υπάρχει η ελπίδα ότι θα μπορέσει να κρατηθεί
Το θέατρο από μόνο του είναι πολύ ισχυρό δεν μας έχει ανάγκη εμάς… κανένα από εμάς δεν έχει ανάγκη. Το θέατρο προϋπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει πάντα…
Οι παράγωγες έχουν πέσει σε σύγκριση με άλλα χρόνια;
Βεβαίως και έχουν πέσει… αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα το θέατρο θα υπάρχει και θα επιβίωση με τις όποιες συνθήκες ανεξάρτητα από εμάς γιατί το λέω και πάλι είναι μία πολύ βαθιά ανάγκη να υπάρχει το θέατρο όπως όλες οι τέχνες. Η μουσική δεν είναι μία βαθιά ανάγκη; η ζωγραφική; Βεβαίως και υπάρχουν εποχές που η τέχνη βάλετε γιατί θεωρείτε είδος πολυτελείας σε εποχές κρίσης αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα οι άνθρωποι προσπαθούν παραγωγές πολύ φθηνές γίνονται έως ελεεινές. Υπάρχουν άνθρωποι που μένουν απλήρωτοι, και δεν θα πληρωθούν ποτέ που τους κοροιδεύουν που τους χρωστάνε λεφτά που τους κακομεταχειρίζονται αλλά επειδή είναι μία ανάγκη η τέχνη θα υπάρχει πάντα σε όποια συνθήκη. Πάντα θα ανθίζει και θα υπάρχει.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ξαναέρχεστε στην πόλη της Καβάλας, βέβαια το καλοκαίρι είχατε φιλοξενηθεί στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων αυτή τη φόρα θα σας συναντήσουμε στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου. Θα ήθελα να μου πείτε δύο λόγια για τον δικό σας ρόλο μέσα στο έργο…
Με δύο λόγια δεν γίνετε… Όλοι οι ήρωες του Τσέχοφ είναι σύνθετοι όπως είμαστε όλοι… όλοι μας έτσι δεν είμαστε; Δεν είναι εύκολο να πεις… τι να πω; τα γνωστά κλισέ μία γυναίκα η οποία είναι παντρεμένη με έναν κατά πολύ μεγαλύτερό της που νόμιζε ότι τον ερωτεύτηκε αλλά η ζωή της δεν είναι καλή και είναι δυστυχισμένη και ξαφνικά ερωτεύεται κάποιον άλλον, είναι ένα πολύ… είναι κλισέ και πολύ… δεν έχει να κάνει με την πραγματικότητα. Αυτοί οι άνθρωποι γενικός και ειδικά οι ήρωες του Τσέχοφ είναι άνθρωποι οι οποίοι διψάνε για ζωή και δεν ξέρουν πως να την ζήσουν πως να την χειριστούν. Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι. Εγκλωβίζονται στα ίδια πράγματα δεν έχουμε και μεγάλη απόσταση από τους ήρωες του Τσέχοφ γενικός οι άνθρωποι είτε ζουν στην Λαπωνία είτε ζουν στην Γουαδελούπη είναι ίδιοι, είμαστε ίδιοι… για τα ίδια πράγματα κλαίμε, για τα ίδια πράγματα γελάμε, για τους ίδιους λόγους ερωτευόμαστε για τους ίδιους λόγους φοβόμαστε τον θάνατο… δηλαδή είναι πολύ απλό να πω για την Ελένα, ναι… δύο τρία χαρακτηριστικά πρέπει κανείς να δει το έργο…
Μοιάζει καθόλου η Ελένα ηρωίδα που υποδύεστε τώρα με εσάς με τον δικό σας χαρακτήρα;
Όχι, όχι… αλλά ο κάθε ηθοποιός όταν έχει να παίξει έναν ρόλο δανείζετε και στοιχεία δικά του… Κοιτάξτε, εγώ πιστεύω ότι όλοι μας ,σε όλους μας μάλλον, υπάρχουν όλα. Τώρα το τι επιλέγουμε να δείχνουμε να βγάζουμε προς τα έξω έχει να κάνει πάρα πολύ με τον τρόπο που μεγαλώσαμε με τον τρόπο που μας τα δίδαξαν οι καθηγητές μας, οι δάσκαλοι μας, οι γονείς μας. Υπάρχουν όλα σε όλους τώρα τι επιλέγει ο καθένας λόγο συνθηκών να δείχνει προς τα έξω… αυτό είναι μια άλλη ιστορία τεράστια… Ας μη την πιάσουμε καλύτερα… (χαμογελά)
Μέτα την Καβάλα η περιοδεία συνεχίζετε… Ποιοι είναι οι επόμενοι σας σταθμοί;
Η περιοδεία συνεχίζετε… αμέσως μετά δεν θυμάμαι… ο άντρας μου κρατάει τα προγράμματα, αυτός θέλει να ξέρει ακριβώς αλλά θα πάμε Κατερίνη, Αγρίνιο, Ξάνθη… θα κατεβαίνουνε προς τα κάτω, είναι ένας μήνας πολύ γεμάτος και 6 Νοέμβρη θα βρισκόμαστε Αθήνα τρεις μέρες θα είμαστε Αθήνα και τις υπόλοιπες ημέρες από Πέμπτη μέχρι και Κυριακή σε λίγο πιο κοντινές περιοχές.
Βλέπουμε ένα πολύ σφιχτό πρόγραμμα με πολλές απαιτήσεις πόσο δύσκολο είναι να συνδυαστεί το καθημερινό σχεδόν ταξίδι με την βραδινή παράσταση…
Κοιτάξτε είναι πάρα πολύ δύσκολο και πολλές φορές είναι και απάνθρωπο, οι Έλληνες ηθοποιοί δεν έχουμε τέτοιες πολυτέλειες… Πρέπει να πάμε στο θέατρο πριν να ελέγξουμε τα πράγματα μας να δούμε αν έχει κάτι χαθεί στην πορεία, οι μετακινήσεις είναι λίγο ζόρικες, υπάρχει μία πολύ μεγάλη δυσκολία. Εμείς οι Έλληνες ηθοποιοί πατάμε στο φιλότιμο τελικά είμαστε ψώνια… και ως τέτοια μας αντιμετωπίζουν δηλαδή και οι παραγωγοί.
Διακρίνω μία μικρή πικρία στα λόγια σας;
Όχι μικρή μεγάλη… τι μικρή; πολύ μεγάλη. Δεν μιλάω τώρα για τον συγκεκριμένο παραγωγό είναι άψογος δεν το συζητώ απλός οι Έλληνες ηθοποιοί βαλόμεθα από διάφορους τυχάρπαστους οι οποίοι ξαφνικά νομίζουν ότι θα βγάλουν λεφτά από το θέατρο ή θα ξεπλύνουν βρόμικο χρήμα μέσο του θεάτρου αφήνουν τους ηθοποιούς απλήρωτους τους συμπεριφέρονται ελεεινά υπάρχουν και αυτά. Τι να κάνουμε τώρα;;; Να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας; Μας έχουμε φάει χρήματα και όχι μόνο εμένα… σε όλο το ελληνικό θέατρο.
Για όλους αυτούς τους λόγος σας έκανα κ. Ψάλτη και λίγο πιο μπροστά την ερώτηση το κατά πόσο θα είναι βιώσιμο το θέατρο στην Ελλάδα της κρίσης…
Βιώσιμο θα είναι εντάξει… γιατί κάποιοι επιμένουμε… κάποιοι στην πορεία τα παρατάνε το θέατρο θα υπάρχει έτσι και αλλιώς γιατί υπάρχουν άνθρωποι εξηγώ που είναι η ανάγκη τους να το κάνουν, ακόμα και απλήρωτοι με αυτή την έννοια λέω θα υπάρχει…
Τηλεόραση ή θέατρο;
Έχουν κοινή αφετηρία αλλά ούτε συζήτηση θα επέλεγα το Θέατρο
Γιατί είναι πιο άμεσο;
Όχι είναι πιο καθαρή μορφή τέχνης, αυτή η επαφή… είναι πιο καθαρή, όχι πιο σοβαρή, πιο καθαρή. Τηλεόραση μπορεί να κάνεις και να είναι πιο σοβαρή από το θέατρο. Δεν λέω ότι το θέατρο είναι πολύ καλό και η τηλεόραση χάλια καθόλου, απλός το ένα με το άλλο έχουν διαφορετικούς κώδικες το θέμα είναι τι εκφράζει περισσότερο έναν ηθοποιό
Πιο θα είναι το επόμενο σας βήμα μετά τον Θείο Βάνια;
Δεν έχω κανένα επόμενο βήμα… Υπάρχει κάτι που είναι προς συζήτηση αλλά είναι πολύ μακρινό.
Πάλι στο θέατρο;
Ε ναι που αλλού; Στην τηλεόραση τώρα δεν γίνετε και τίποτα… Εξάλλου εγώ με το θέατρο έχω επιβιώσει… δεν έχω κάνει τόσο πολύ τηλεόραση. Πάντα το θέατρο ήταν ο στόχος μου.
Σας ευχαριστώ πολύ και σύντομα θα τα πούμε και από κοντά…
Εγώ ευχαριστώ και σας περιμένουμε!!!