2 ημέρες θριάμβου στην Επίδαυρο!Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή

Συμβουλές για να διαφυλάξετε το πορτοφόλι ή την τσάντα σας από επιτήδειους
13/07/2019
Παρουσίαση βιβλίου: Το τελευταίο reunion, της Κατερίνας Μπέη από την Key Books.
16/07/2019
Όλα

Περισσότεροι από 18.500 θεατές χειροκρότησαν όρθιοι  στο φινάλε τους πρωταγωνιστές και τους συντελεστές της παράστασης «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή, που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Ιουλίου! Στο ρόλο του Οιδίποδα ο Δημήτρης Λιγνάδης και της Ιοκάστης, η Αμαλία Μουτούση.

Την παράσταση τίμησαν με την παρουσία τους η  Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πρώην Υπουργός και τέως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, ξένοι διπλωμάτες και δημοσιογράφοι και προσωπικότητες του καλλιτεχνικού κόσμου.

Από την Δευτέρα 15 Ιουλίου, ξεκινάει η περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, με πρώτη στάση το Κηποθέατρο Παπάγου και αμέσως μετά, το θέατρο Δάσους στην Θεσσαλονίκη την Τρίτη 16 Ιουλίου για να συνεχίσει αμέσως μετά σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Η υπόθεση: Το έργο ξεκινά με ένα μυστήριο. Η πόλη της Θήβας πλήττεται από λοιμό και ο βασιλιάς Οιδίποδας ζητά να εξακριβώσει τον λόγο. Ο χρησμός του Απόλλωνα παραγγέλνει ότι για να καθαρίσει η πόλη πρέπει πρώτα να τιμωρηθεί ο φόνος του Λάιου. Ο βασιλιάς αποφασίζει να εξιχνιάσει το αίνιγμα και ξετυλίγει ένα κουβάρι φρικτών αποκαλύψεων.

Υπάρχουν δύο άξονες στο έργο αυτό, το τελειότερο του αρχαίου δράματος, τουλάχιστον απ’ τα σωζόμενα, που δρουν συμπληρωματικά:

Ο ένας είναι η τέλεια πλοκή του: το έργο αυτό είναι το πρώτο στην παγκόσμια δραματουργία θρίλερ με σασπένς (whodunitplay τα αποκαλούν οι Αγγλοσάξωνες). Ξετυλίγοντας το κουβάρι των γεγονότων, ο ήρωας, με αριστοτεχνικό τρόπο, φτάνει στο κέντρο του λαβυρίνθου, όπου διώκτης και διωκόμενος είναι ο ίδιος. Κι αν συχνά υποτιμούμε τον άξονα αυτόν, γυρεύοντας δίκαια άλλες ποιότητες, η φράση «Ο Πόλυβος δεν ήτανε πατέρας σου» πάντα προκαλεί ρίγος στο κοινό που παρακολουθεί. Και το παιχνίδι της μοίρας είναι ακόμα στα μισά.

Ο δεύτερος άξονας, αυτός που κάνει τον Οιδίποδα το πρώτο υπαρξιακό έργο στην παγκόσμια δραματουργία, είναι η ίδια η ερώτηση που θέτει: «Ποιος είμαι;». Και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο ήρωας για να την απαντήσει: τα εργαλεία που ο άνθρωπος –ειδικά ο Δυτικός– έχει θεοποιήσει: τον ορθό λόγο, τη σκέψη, τη λογική. Είναι τα μόνα που έχουμε, έχουν εκτοξεύσει το είδος μας, όμως δεν αρκούν. Γιατί αν αποφασίσεις να θέσεις τη συγκεκριμένη ερώτηση, οφείλεις να είσαι έτοιμος και για την απάντηση. Και η αλήθεια, όπως λέει ο ποιητής, «μόνον έναντι θανάτου δίδεται».

Ο Οιδίποδας είναι ο πρώτος Άνθρωπος της δραματουργίας μας, ο Αδάμ της. Και η μοίρα του μας κάνει ταπεινούς.

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση: Γιάννης Λιγνάδης

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Κίνηση: Κική Μπάκα

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη, Έλενα Σκουλά

Φιλολογικός Σύμβουλος: Νίκος Μανουσάκης

Βοηθός Μουσικού:Δήμητρα Αγραφιώτη

Φωνητική Διδασκαλία: Κατερίνα Κοζαδίνου

Φωτογραφίες παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

Πρωταγωνιστούν:

Δημήτρης Λιγνάδης: Οιδίποδας          
Αμαλία Μουτούση: Ιοκάστη
Νίκος Χατζόπουλος: Κρέων
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης: Τειρεσίας
Γιώργος Ζιόβας: Άγγελος 
Γιώργος Ψυχογιός: Θεράπων
Νικόλας Χανακούλας:  Εξάγγελος

Χορός: Μιχάλης Αφολαγιάν, Δημήτρης Γεωργαλάς, Δημήτρης Καραβιώτης, Κώστας Κοράκης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Δημήτρης Μαύρος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Γιάννης Πολιτάκης, Γιωργής Τσουρής, Βαγγέλης Ψωμάς.

Ακολουθείστε την παράσταση στα Social Media:

https://www.facebook.com/oedipustyranos

https://www.instagram.com/oedipustyranos/

 

Διεύθυνση Marketing & Επικοινωνίας: Ελίνα Λαζαρίδου, lazaridou@a-th.gr, 211 10 26263, 6972-217615.

Επικοινωνία Αθηναϊκά Θέατρα : Ειρήνη Μακρυωνίτη, makrioniti@a-th.gr, 2111024402, 6998529567 

Εισιτήρια:

Πανελλαδικά για την περιοδεία : viva.gr

Πρόγραμμα Περιοδείας:

Δευτέρα 15 Ιουλίου: Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου

Τρίτη 16 Ιουλίου : Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους

Τετάρτη 17 Ιουλίου : Βέροια, Θέατρο Άλσους

Παρασκευή 19 Ιουλίου : Δελφοί, Αρχαίο Θέατρο Δελφών

Σάββατο 20 Ιουλίου: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Κυριακή 21 Ιουλίου: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Δευτέρα 22 Ιουλίου : Καστοριά, Θέατρο Βουνού

Τρίτη  23 Ιουλίου: Λάρισα, Κηποθέατρο Αλκαζάρ

Τετάρτη  24 Ιουλίου : Βόλος, Θερινό Δημοτικό Θέατρο Βόλου, Μελίνα Μερκούρη

Παρασκευή 26 Ιουλίου : Κοζάνη, Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο

Σάββατο 27 Ιουλίου : Οινιάδες, Αρχαίο Θέατρο Οινιάδων

Κυριακή 28 Ιουλίου: Πάτρα, Αρχαίο Ωδείο Πάτρας

Δευτέρα 29 Ιουλίου: Πάτρα, Αρχαίο Ωδείο Πάτρας

Τετάρτη 31 Ιουλίου: Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου

Πέμπτη 1 Αυγούστου: Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου

Παρασκευή 2 Αυγούστου:  Ηράκλειο, Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης”

Σάββατο 3 Αυγούστου:  Ηράκλειο, Κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης”

Κυριακή 4 Αυγούστου:  Ρέθυμνο, Θέατρο Ερωφίλη (Φρούριο Φορτέτζας)

Τρίτη 6 Αυγούστου: Αρτέμιδα

Σάββατο 10 Αυγούστου : Άνδρος, Ανοιχτό Θέατρο Χώρας Άνδρου

Σάββατο 17 Αυγούστου : Αρχαία Ολυμπία, Θέατρο Φλόκα

Κυριακή 18 Αυγούστου : Καλαμάτα, Θέατρο Κάστρου

Δευτέρα 19 Αυγούστου: Καλαμάτα, Θέατρο Κάστρου

Τρίτη 20 Αυγούστου : Σπάρτη, Σαϊνοπούλειο

Τετάρτη 21 Αυγούστου: Νικόπολη, Αρχαίο Θέατρο Νικόπολης

Πέμπτη 22 Αυγούστου : Άργος, Αρχαίο Θέατρο

Δευτέρα 26 Αυγούστου: Ηλιούπολη, Δημοτικό Θέατρο του Άλσους (Δ. Κιντής)

Πέμπτη 29 Αυγούστου: Νίκαια, Κατράκειο Θέατρο

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου: Βύρωνας, Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου : Πειραιάς, Βεάκειο Θέατρο

Σωτήρης Καραμπέτσος
Σωτήρης Καραμπέτσος
Πτυχιούχος των πολιτικών επιστημών του ΑΠΘ. Από το 2008 ασχολείται με τις δημόσιες σχέσεις, το ραδιόφωνο, την επικοινωνία και την διοργάνωση εκδηλώσεων. Φιλόδοξος, ανήσυχο πνεύμα, τελειομανής. *Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων και θεμάτων που φιλοξενεί ή αναδημοσιευει. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.